Робота в групах
за технологією кооперативного навчання є універсальною технікою, яку можна
застосовувати під час формувального оцінювання. Оптимальною кількістю учасників
є 4 особи в групі. Об’єднавши учнів у групи, можна розподіліти ролі за такою
процедурою:
Крок 1: підготуйте для
кожної групи набір маркерів різних кольорів по кількості учасників групи
(червоний, синій, зелений і чорний). Попросіть учасників вибрати один із
маркерів.
Крок 2: попросіть
учасників, які вибрали певний колір, підняти руку: вони отримують
завдання/роль. Призначте кожній кольоровій групі одну з наведених ролей:
ü Спрямовувачі:
мають завдання спрямовувати груповий процес, утримувати групу на завданні.
Наприклад, Спрямовувач може регулярно перевіряти, щоб результати були
підсумовані, а робота йшла далі.
ü Залучальники/комунікатори:
їхнє завдання забезпечувати рівний доступ і участь усіх учасників групи.
Залучальник, наприклад, може надихати мовчазних учасників висловитися, а
говірких учасників помовчати за необхідності.
ü Хронометристи:
їхнє завдання – допомогти мікрогрупі вчасно знайти спільне рішення, ефективний
спосіб виконання і завершити завдання вчасно. Таймкіпери/хронометристи,
наприклад, допомагають учасникам мікрогрупи створювати швидші способи виконати
дію.
ü Записувачі:
їхнє завдання – забезпечити, щоб голос кожного учасника групи був узятий до
уваги та записаний. Записувач відповідатиме за запис резюме їхньої роботи на
великому аркуші паперу.
Ролі можна змінювати в
різних раундах виконання завдання (наприклад, за годинниковою стрілкою).