Поєднання оцінювальних
технік із фізичними рухами та активностями не тільки мають методичний потенціал,
а й сприяють кращому самопочуттю дітей та підвищенню мотивації до навчання.
·
Бліц-побачення.
Діти у внутрішньому та зовнішньому колах стоять обличчям один до одного,
утворюючи пари. У парах учні ставлять один одному складені ними запитання і
відповідають на них. Після цього пари змінюються за годинниковою стрілкою, і
діяльність повторюється.
·
Мозковий
штурм «Карусель». У класній кімнаті розміщено великі
аркуші паперу з написаними на них темами. Учні в малих групах по 4 особи підходять
до кожного аркуша, проводять мозковий штурм своїх ідей щодо зазначеної на ньому
теми та записують їх. Коли «карусель» припиняється, учні обговорюють свої
висновки.
·
Обернись
і обговори. Ця проста техніка обговорення використовується для
найкращого ефекту під час пояснення, міні-лекції вчителя або виступів інших
учнів. Педагог ставить цікаве запитання з теми. Учні повертаються до сусіда і
обговорюють питання один з одним.
·
Панельна
дискусія. Учні обирають певну роль (як варіант, їм
присвоюється роль учителем, не беручи до
уваги їхню власну думку). Діти мають аргументувати обрану або присвоєну
позицію, а потім обговорити її під час панельної дискусії. Також обговорення
може відбуватися у форматі дебатів.
·
Подкаст.
Це хороша техніка для розвитку медіакомпетентності та креативності, а також комунікативних
навичок. Учні можуть виступати експертами з різних тем, готуючи серію подкастів
(коротких аудіо записів). Для цього можна використовувати такі інструменти, як Easy Podcast, djPod, Podbean, or Audacity.
·
Інсценізація.
Ця техніка дозволяє використовувати сюжети з книг чи будь-якої концепції, що
ілюструє тему (наприклад, теорія еволюції), а також демонструвати свій настрій
(мімікою, рухами, пантомімою).
·
Перевірка
помилок. Учитель виголошує поширене неправильне уявлення про
тему або найпоширеніші помилки. Учні погоджуються або не погоджуються з
виголошеним твердження та обговорюють результати.
·
Вибувайлик.
Крок
1: учитель ставить запитання чи дає завдання. Учні індивідуально відповідають
на аркуші паперу, на якому складають список мінімум 3 думок / відповідей /
тверджень.
Крок
2: учні встають, а вчитель запрошує одного когось поділитися однією із записаних
ідей. Усі уважно слухають та викреслюють у себе те, що вже сказав інший учень.
Крок
3: учні сідають, коли всі їхні ідеї були названі групою.
Крок
4: учитель продовжує запрошувати учнів відповідати, поки всі не сядуть. Оскільки
вчитель слухає ідеї чи інформацію, що є спільною для учнів, він може
встановити, чи існує загальний рівень розуміння теми, чи існують прогалини у
знаннях та критичному розумінні матеріалу.
· Голосування ногами
Крок
1: учитель заздалегідь готує 3-5 суперечливих тверджень з теми.
Крок
2: учитель оголошує одне твердження, учні індивідуально стають відповідно до уявної
шкали «Повністю згодна/ен» - «Абсолютно не згодна/ен» (подібні написи можна
розмістити на протилежних стінах класу).
Крок
3: після того, як всі оберуть своє місце, 2-3 учні проговорюють свою думку.
Крок
4: учитель оголошує друге твердження, і все повторюється.